Kaedah peremajaan wajah laser

cara menghilangkan kedutan dengan peremajaan laser

Nasib baik bagi setiap gadis yang ingin membetulkan penampilannya, industri kosmetologi sentiasa berkembang, mencipta kaedah baru untuk mengembalikan kecantikan.

Sekarang, wanita yang ingin menghilangkan tanda-tanda layu dan menguatkan oval wajah tidak perlu pergi ke bawah pisau pakar bedah plastik. Anda boleh melakukan salah satu prosedur peremajaan bukan pembedahan. Terdapat banyak di antaranya: mesoterapi dan terapi plasma, suntikan botox dan termage.

Hari ini kita akan memberi tumpuan kepada kaedah yang paling popular: peremajaan wajah laser. Yaitu, bagaimana ia berlaku, bagaimana keadaannya, siapa yang diperlihatkan dan siapa yang dilarang, serta nuansa penting lainnya.

Peremajaan laser pecahan

Peremajaan wajah laser pecahan adalah salah satu perkembangan terbaru dalam bidang kosmetologi perkakasan. Ia dibina dengan mempertimbangkan fakta bahawa dari masa ke masa, sel-sel mula berfungsi lebih lemah, dan kemudian mati sepenuhnya. Seperti yang anda ketahui, ini menyebabkan penghentian pengeluaran kolagen dan elastin dalam jumlah yang diperlukan dan, sebagai akibatnya, menjadi kering, lembik dan penuaan kulit wajah.

peremajaan wajah laser pecahan

Laser membolehkan anda menyelesaikan masalah: di bawah tindakannya, tisu menerima kejutan panas, yang sel yang tidak beroperasi membawa kepada kematian akhir, dan sel yang sihat memaksa mereka untuk membelah secara intensif, menambah kerugian. Sel seolah-olah bangun, dan sintesis elastin dan kolagen jauh lebih cepat.

Agar prosedur dapat dilakukan dengan kerosakan minimum pada wajah, sinar laser dibahagikan kepada beberapa balok tertipis yang membentuk sejenis jaring, iaitu pecahan - oleh itu namanya. Bergantung pada kesan, usia dan keadaan kulit pesakit yang diinginkan, tuan dapat menyesuaikan kedalaman penembusan laser dan suhunya.

Peremajaan kulit laser ablatif dilakukan dengan laser karbon dioksida, yang tidak hanya mempengaruhi lapisan dalam, tetapi juga lapisan dangkal. Untuk campur tangan non-ablatif, laser erbium digunakan, yang hanya berfungsi dengan lapisan kulit yang dalam, tanpa merosakkan kawasan luarnya.

Pakar kosmetik akan menasihati pilihan mana yang lebih baik untuk memilih dengan mengambil kira pendekatan individu.

Secara umum, peremajaan pecahan mampu:

  • menghilangkan tanda jerawat, parut dan urat labah-labah;
  • mengecilkan liang pori dan meringankan bintik usia;
  • menjadikan kulit lebih gebu dan kencang;
  • mengetatkan bujur muka dan melicinkan kedutan;
  • memperbaiki warna kulit.

Sudah tentu, terdapat juga kontraindikasi terhadap prosedur sedemikian. Antaranya ialah proses keradangan pada wajah, penyakit berjangkit, epilepsi, psoriasis, tumor malignan, kehamilan.

Sesi berlangsung sekitar satu jam. Sebelum permulaan intervensi, kulit dibersihkan dari habuk dan kosmetik dan gel anestetik digunakan, kerana prosedurnya menyakitkan. Setelah selesai, wajah dirawat dengan krim yang menenangkan. Pemulihan berlangsung sehingga dua minggu. Kursus penuh - dari satu hingga tiga lawatan.

biorevitalisasi laser sebagai kaedah peremajaan tanpa suntikan

Biorevitalisasi laser

Ini adalah jenis peremajaan wajah laser yang agak baru dan sangat popular. Biorevitalisasi bukan suntikan ini dikembangkan dan diuji buat pertama kalinya di Jerman. Jenis laser khas digunakan untuknya - inframerah intensiti rendah, ia juga dipanggil sejuk.

Sebelum pendedahan laser, asid hyaluronik dengan berat molekul rendah digunakan pada kawasan kulit yang dikehendaki, dan setelah laser membuka saluran pengangkutan, ia memasuki lapisan tisu yang dalam dan diedarkan secara merata di sana.

Pada masa yang sama, wajah tidak panas, tidak ada rasa sakit, dan pada akhir prosedur, kulit tidak terkelupas dan tidak takut dengan sinaran ultraviolet, sehingga biorevitalisasi laser dapat dilakukan pada bila-bila masa tahun. Selain itu, pendedahan dibenarkan walaupun pada kulit halus di sekitar mata.

Pada asasnya, kaedah peremajaan bukan pembedahan ini mendapat banyak ulasan positif.

peremajaan kulit wajah laser

Senarai kontraindikasi untuk prosedur ini merangkumi kehamilan, penyusuan, kehadiran tumor ganas atau jinak, alergi terhadap asid hyaluronik, hipertensi serius dan masalah dengan sistem kardiovaskular, penyakit darah, batuk kering, epilepsi, penyakit berjangkit dan penyakit kulit pada akut pentas.

Kesan biorevitalisasi laser adalah seperti berikut:

  • sel tepu dengan kelembapan;
  • kelegaan dan kulit diratakan;
  • kulit menjadi lebih kencang dan kencang;
  • proses metabolik dalam tisu diaktifkan;
  • kedutan halus dilicinkan.

Prosedurnya adalah seperti berikut: pertama, ahli kecantikan membersihkan wajah dan menggunakan campuran asid hyaluronik dengan kolagen di atasnya. Selanjutnya, tindakan laser itu sendiri bermula, dan kemudian dibuat topeng yang meningkatkan kesan gel hyaluronik.

Oleh itu, tempoh pemulihan tidak diperlukan. Selepas biorevitalisasi, anda hanya perlu minum lebih banyak air bersih dan jangan lupa untuk melembapkan kulit.

Kursus penuh adalah 7-10 prosedur.

Dermabrasi laser

Ia juga disebut laser peeling atau laser resurfacing.

Ini adalah prosedur yang agak serius, persiapannya lebih baik untuk dimulakan lebih awal. Kira-kira sebulan sebelum dia, disarankan untuk tidak minum pil kontraseptif, kerana mereka menyimpan air di dalam badan dan dapat memprovokasi pigmentasi.

laser dembrasion sebagai kaedah peremajaan kulit

Anda juga harus menggunakan krim glikolik atau retinoik untuk membersihkan kulit sel mati dan memudahkan penembusan laser ke dalam tisu. Pakar kecantikan akan memberitahu anda tentang nuansa lain bergantung pada ciri kulit masing-masing.

Dermabrasi laser membolehkan anda:

  • menghilangkan parut, urat labah-labah, jerawat selepas bersalin;
  • menghilangkan jeragat dan bintik-bintik usia, luka bakar;
  • menormalkan kulit berminyak dan mengetatkan liang;
  • melicinkan kedutan dan menegangkan kulit;
  • hilangkan lingkaran hitam di bawah mata.

Antara kontraindikasi terhadapnya adalah pembekuan darah yang lemah, diabetes, penyakit kulit bernanah dan radang, masalah jantung dan ginjal, tuberkulosis, epilepsi, kecenderungan pembentukan parut keloid, kehamilan dan penyusuan.

sebelum dan selepas peremajaan kulit wajah laser

Ini adalah prosedur agresif yang memerlukan penahan sakit. Selama dua minggu selepas campur tangan, wajah kelihatan merah, sakit dan mungkin sakit. Kemudian ia ditutup dengan kerak yang padat, yang secara beransur-ansur mengelupas, memperbaharui kulit. Pada masa ini, anda tidak boleh menggunakan kulit dan scrub, mengunjungi solarium, rumah mandian dan sauna, pantai. Ia juga sangat penting untuk melindungi wajah anda dari sinar matahari dan melembapkannya tepat pada masanya.

Tetapi kesan pengelupasan laser berlangsung sekitar lima tahun.

Testimoni

  • Ulasan pertama: "Membeli iklan yang indah, saya bergegas ke peremajaan pecahan sebaik sahaja prosedur ini tersedia di bandar kami. Ia sangat bengkak, di tempat-tempat ia mengeluarkan darah, mustahil untuk berbaring di bantal. Pada waktu pagi Saya bangun membengkak, seolah-olah setelah digigit oleh beratus-ratus lebah. Kengerian ini berlangsung selama tiga hari, kemudian mulai mereda. Tetapi kulit sembuh sepenuhnya hanya selepas dua minggu. Ya, kerutan di dekat mata saya hilang, kulitnya menjadi lebih anjal, nasolabial hampir dilancarkan. Tetapi, bagi saya, ia tidak memerlukan kesakitan dan penderitaan seperti itu, selain itu sangat mahal. Anda boleh mendapatkan kaedah peremajaan yang lebih setia. "
  • Ulasan kedua: "Dan bagi saya peremajaan pecahan membantu memperbaiki tekstur kulit. Sejak usia remaja di atasnya terdapat sebilangan besar tanda jerawat yang kelihatan seperti parut. Tetapi ia sangat menyakitkan seperti neraka! Air mata mengalir masuk hujan esa sendiri. Anestesia lemah, atau tidak menerimanya, satu atau lain cara saya merasakan sensasi terbakar yang dahsyat. Semuanya hilang selepas 8 hari. Kulit menjadi lebih halus dan licin, bekas luka dan kedutan hampir hilang . Saya bersedia mengulangi prosedur dalam 1. 5 tahun. "
  • Ulasan ketiga: "Saya melakukan biorevitalisasi laser. Prosedurnya benar-benar tidak menyakitkan, malah, sangat menyenangkan, menenangkan. Wajah setelahnya dilembabkan, warna porselin yang cantik, tanpa kemerahan dan keradangan, kulit jelas segar. Saya pergi lima kali. Itu hanya kesan untuk saya. Semasa saya mengikuti prosedur, saya terus bertahan. Dan ketika saya berhenti, saya mula cepat hilang, dan sekarang nampaknya semuanya kembali seperti sebelumnya: kaki gagak di tempatnya, dan kulit tidak begitu anjal. Sama ada biorevitalisasi tidak terlalu sesuai untuk saya, atau, memang, ia hanya berfungsi semasa anda menghadiri sesi. "